onsdag 23 december 2009

God Jul!

Som rubriken lyder - God Jul!

Mina egna planer för julen har förändrats då min son väljer att vara kräksjuk. Fördelen med detta arrangemang är, utöver att vi slipper åka bil många mil, att jag får fira med mina pälsbollar.

Nackdelarna äro dessa:
Vi har ingen julmat.
Vi har inget julgodis.
Vi har ingen tomtekostym och min son skulle för första gången få träffa tomten. SOOOOOM jag har tjatat om detta. Hjärntvättat honom... Vad göra om jag inte hittar en tafflig tomtedräkt på stada i morgon? Jag förvarnade sonen lite milt ikväll. Jag sade att vi skulle ringa tomten och höra om han hade tid att åka BÅDE hit och till Morfar. Men att det säkert kunde bli lite tight... Schisse.

Katterna lär inte bry sig om tomten i alla fall. Undrar om de kommer att tjura över att jag inte köpt någon julklapps-Sheba till dem? Äh, hinner nog med det också i morgon,utöver inhandlandet av julegotter, köttbullar och tomtekostymer...

Idag har jag för första gången sedan första året med katterna gjort ett pepparkakshus. Det här huset lär inte stå i fler minuter än vad pepparkakshuset gjorde första året jag hade katterna, men skillnaden är att den här gången räknar jag kallt med att någon käkar upp smulorna. Och denna gången är det en riskfri konsumtion, ty jag har inte limmat med kontaktlim som jag gjorde förr utan smält socker.

Nåja. Jag går in i tomtedimma nu. Nära nog radioskugga.

GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar