måndag 26 januari 2009

Att vara ansvarsfull...

...om man är ansvarsfull tecknar man naturligtvis en avelsförsäkring. Det kostar inte så mycket, hundraelva kronor, närmare bestämt, och då ingår doldafelförsäkring på ungarna.

Jag har vetat att jag måste ringa till Agria hur länge som helst. Men jag har haft massor att göra. Massor att tänka på. Och, som lök på laxen, grädde på moset, så är jag ju FORTFARANDE inte säker på att allt är på riktigt. (Eller - jo, det är jag nog. Jag vill bara inte ropa hej och allt det där. Maken påstår att hon ser ut som en gravid ko. Det har han rätt i, men å andra sidan är hennes matintag fullkomligt häpnadsväckande!)

Men idag så gjorde jag det, i alla fall. Och som vanligt när jag har med Agria att göra är jag impad av hur trevliga de är. Och hur tjänstvilliga de är. Jag har i och för sig aldrig haft något annat försäkringsbolag än Agria, kanske är alla likadana, men jag GILLAR Agria! (Och nej - jag får inte betalt)

Hur tjänstvilliga de än är så kvarstår det faktum att det är tjugi dagars karens på försäkringen. Det är den 26 januari. Räkna, räkna... Chansen är ganska stor att Esther är oförsäkrad dagen för förlossning.

Det var inte smart gjort. Inte alls. Men jag daskade till med 111 kronor i alla fall. Bättre sent än aldrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar