lördag 10 januari 2009

Premiär

Med viss risk för att ta ut segern i förskott skriver jag det här.

I förrgår konstaterade jag att Esthers tuttar var oomtvistligt rosa. Det KAN vara så illa att det bara är luft, ja visst, men det kan också vara så att Esther runt den 19 - 20 februari blir mor till sin första kull!

Jag har, nästan sedan jag tingade Esther, letat efter en hane till min lilla skönhet. Efter sju sorger och åtta bedrövelser lyckades jag hitta vad jag tycker är den ultimata kandidaten - en tjusig ung man med fantastisk kropp och färg, underbar storlek och placering på öronen, otroligt fin och lång svans, ögon to die for, både vad gäller form och färg och i genkombo med Esther en ganska tilltalande blandning. Han har ett temprament som inte är av denna värld! Vänlig mot både människor och andra katter och lekfull, intelligent och gossig som få. Att pojkens ägare tillika är personer jag gillar och litar på var dessutom en bonus.

Esther - IC S*Vindhems Exclusive Attraction - är en fantastisk liten skapelse. Det är inte bara hennes yttre som gör att man älskar henne, utan även hennes personlighet. Det går inte att hitta en mer älskvärd katt!

Och nu skall dessa två förmodligen bli föräldrar...

Den här bloggen skapas för att Esther är gravid (peppar peppar) och den skall följa hennes (förhoppningsvis) växande mage och tillkomsten av kullen och även uppväxten av de (enligt de genetiska reglerna) samtligt bruna bebisarna. Eftersom jag har två katter till som jag inte har något annat forum att avhandla om så kommer den här bloggen förmodligen fungera som en uppsamlingsplats för samtliga kattrelaterade ting i mitt liv.

2 kommentarer:

  1. Puh. En hel blogg om katter. Kommer jag palla?

    SvaraRadera
  2. Närå, du slipper. Du är numera att anse som helt kattbefriad, ty den andra bloggen är din!

    SvaraRadera