lördag 24 januari 2009

Stamnamn på g

...får jag väl hoppas i vart fall. Det är betalt och det är inskickat. Och jag har letat och letat och letat på Fifes sida efter något som är snarlikt, eller i vart fall så likt att det riskerar att fallera. Men icke. Jag förstår inte varför. Det är ju det ultimata stamnamnet!

Nu får man väl bara hoppas att Kansliet i sin höghet tycker likadant och skickar ner det till Förbundet och att de tycker att det är ett ultimat namn de också. Annars måste jag klura ut ett nytt förslag. Och jag HAR inget nytt förslag! Jag har bara det här förslaget och ingen fantasi att hämta mer alster ur...

Quel bordel... Maken anser att det låter oseriöst. Det anser inte jag. Jag tycker att det ligger bra i munnen. Det är dessutom ett ganska grafiskt snyggt namn. Det är som grädde på moset namnet på en av mina absoluta favoritskivor (som jag i och för sig inte hört på nästan tio år, men ändå... Minnena av den lever kvar...) från 1999 - Christian Falk. Betydelsen är "Oj, vilken röra" alternativt "polsk riksdag" (används i Polen, sade min polske vän, men oftast då på polska. Tydligen har inte polacker samma syn på sin riksdag som vi har. Knepigt folkslag, det där...) vilket ju är en ganska bra beskrivning på hela min existens. Slutligen kan man ju liksom inte förneka att en rörelse som bedrivs för att individer skall idka sexuellt umgänge och som någon form av näringsverksamhet är just en - bordell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar