måndag 12 januari 2009

Fet eller preggo?

Ja, det är frågan. Damen har förlorat sin slanka figur. Men det kan ju i och för sig bero på att hon drar i sig en hel burk mat per dag sedan två veckor tillbaks.

Hon vägrar låta sig lyftas eller vändas på. Hon vill inte att man klappar henne på magen. Hon vill bara buffa och knuffa. Och ligga sked med sin boyfriend.

Igår innan jag slöt mina blå (de är bruna iofs) så bestämde jag mig för att hon var på det viset. I grossess. Men så idag så mailade jag med en kompis och helt plötsligt så var jag inte ett dugg säker längre. Om en vecka vet jag säkert. Om jag inte tar katten under armen och springer upp till Erik Dahlbergsgatan och kräver ett akut ultraljud. Som att det skulle göra någon skillnad om jag får vet nu eller om en vecka...

Billig sand... I min andra blogg ondgjorde jag mig över detta otyg för ett tag sedan. I går var det dags igen. Ingen vanlig sand på Willys... Jag vet att det inte finns på Netto eller Ican runt hörnet och jag ORKADE inte gå till Konsum Avenyn. Med hänsyn till att deras utbud har blivit så otroligt klent på precis allting så anar jag att de har slutat med all sorts kattsand och bara säljer väggrus. Dyrt. Så jag valde mellan pest eller kolera. Jag har tidigare köpt Willys egna sand. Sunkdålig.

Nu var det den eller så var det Eldorados. Som var ännu billigare.

Jag valde efter plånboken. Jag tänkte att det liksom inte spelar någon roll om sanden är apkass eller sunkdålig - katterna måste ha sand och de måste ha det idag. I morgon får jag gå och köpa ny sand, tänkte jag. (Vilket jag ändå fått göra - det går OTROLIGT mycket sand just nu. Hankatten använder hur mycket som helst och den eventuellt gravida huvudpersonen kissar som om hon finge betalt för det.)

Så istället för att spendera 22 spänn på något redan prövat sparade jag fyra kronor och köpte Eldorados klumpsand.

Och - jag blev förvånad! Eldorados sand är förvisso mörk. Men den är finkornig. Den bildar de facto klumpar, visserligen inte av samma hårdhet och stadga som Pussi eller Ever Clean, men helt ok, som surrogat i alla fall.

Så, om du står där och måste köpa nödsand, var inte helt förtvivlad om det finns en påse Eldorado.

Som nödsand, endast som nödsand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar