söndag 31 maj 2009

Kattmat

Igår var jag på uppfödarseminarie i Malmö. Fantastiskt intressant, även om huvudnumret talade om vitfläck.

Jag måste säga att jag är djupt imponerad över Royal Canin. De snickrar ihop ett seminarie i samband med Fifes generalförsamling, ett GRATIS seminarie med fri lunch och med superbra föreläsare. (Hrm... Ingen falsk blygsamhet här, inte... Jag MENADE faktiskt de andra...) Och skänker bort fringisar. De skänker bort en maaaassa priser på varenda kattutställning. De ger ut böcker om uppfödning som de inte tar hutlöst betalt för. De har supertrevlig personal, i alla fall de som har kontakt med allmänheten. De har bra uppfödardealer.

Okej, säger du, men Å ANDRA sidan så är inte deras kattmat särskilt billig!

Det kan väl stämma, i och för sig. Men de är tamigtusan inte DYRARE än andra (Hills och gänget), men till skillnad från dem så satsar de en del av avansen på sina köpare. (Nej, jag inbillar mig inte att det är av filantropiska skäl - men oavsett så är det otroligt trevligt...)

Hursomhelst. Gårdagens goodiebag var lite kattungeblötmat. I ett separat ställ fanns även smakpåsar av annan blötmat. Plockade på mig två, en för kattungar (eftersom Esther ju måste börja käka lite tyngre käk nu) och en för vuxna. Katterna ÄLSKADE det. Samma effekt som Sheba Gourmet. Vilket i och för sig innebär lite problem eftersom både Emma och Ellis ju är något korpulenta.

Hur som helst - jag lär gå och köpa lite ovanligt dyr blötmat till mina telingar, i alla fall fram tills att kullen har kommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar