lördag 23 maj 2009

Ulligt och gulligt...

Ok för att burmeser rockar lite fetare än andra katter, men turkar är inte heller helt oangenäma. För dem som gillar hårbollar, i.e.

Därför rekommenderar jag den här sidan. Om inte annat för att Emma (och nu menar jag inte katten) tar så fantastiska foton.

Vilket får mig att tänka på en liten anekdot från förr.

Jag hade ställt ut Emma. (Katten åsyftas den här gången.) På måndagen berättade jag om helgens äventyr på jobbet. Kollegan Erik kom lite senare in i konversationen.

Jag berättade om de två somalierna som slagits med varandra i buren brevid. Eriks ögon blev klotrunda. Jag talade om att det var ett JÄVLA liv innan ägaren blivit funnen och kunde skilja de två kombatanterna åt. Som tur var fanns det en ledig bur i samma rad.

"BUR" sade Erik andlöst. "Satt de i BUR"
"Givetvis" sade jag.
"BUR" frågade Erik igen. Skeptiskt.
"Var skulle de ANNARS vara" frågade jag.
"Amenvaffan, de satt väl inte i BUR" sade Erik åter. Nu tydligt skeptisk. Då insåg jag att han inte fattat att vi talade om katter... Vad jag funderar på än i denna dag var att ÄGAREN kommit och skilt dem åt. DET reagerade han inte på. Bara buren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar