torsdag 13 augusti 2009

1338 kronors fred...

De har rykt ihop igen. Och igen.

Jag ilade därför ner till apoteket i Nordstan vid sjutiden. Jag måste ha framstått som en riktig kattdrogejunkie när jag sprang in på apoteket och lastade på mig Feliway.
- Feliway stickkontakter, check. (AAAARGH - hur många har jag hemma? Har jag NÅGRA hemma? Eller har jag slängt ut dem från familjen Harmoni? Kanske. Bäst att ta två i alla fall!)
- Feliway refill till stickkontakt. Check. (Om jag hittar en kontakt liggandes hemma...)
- Feliway spray. Check.

S:a 1338 kronor. Att bokföras var?
Under posten "A-kullen" eller under posten "Zeitgeist"? Jag menar, för att vara krass så hade ingen Feliway behövts om Esther inte fått sin kull, vilket talar för att det skall kontoföras på kullen. Å andra sidan så är det ju inte de tre, snart gulögda, små änglarna som är skyldiga. Det talar ju för en bokföring på Zeitgeist.

I ärlighetens namn torde det föras in under posten "DumdumAnna". Jag borde ha sett till att hålla dörren stängd. Men inte trodde väl jag att Eshter skulle bli Xena Krigarprinsessas kattliga och onda avbild...

Feliwayen sitter i väggarna i vårt sovrum, och Esther verkar definitivt lugnare. Emma är kolugn där hon ligger i soffan och sover. Ellis verkar ha återfått något av sin vigör. Han fick faktiskt permission från sonens rum nu ikväll och morrade inte alls. Däremot fick han något svart i blicken när han såg Emma, så det blev en kort permis. Det kanske har lugnat ner sig i morgon kväll. Jag hoppas det.

I min strävan att få katter att äta allt har jag kommit till nya insikter. Vitakrafts kattungefoder Vita Life, indoor, Best for Kids (jäsiken vilket kort och koncist namn på en kattmat!) med odour reduction får kattungarna att agera metanproducenter av rang. Nu vet jag ju egentligen inte hur metan luktar, men det luktar inte GOTT, kan jag meddela. Och den där "odour reduction"-funktionen får mig bara att undra HUR illa det kunnat bli om de inte lagt till den... De fiser och de fiser och de fiser.

Till kvällsvard ikväll har serverats köttfärs med äggula och smör. Jag har ju försökt få Esther att äta äggula i... ja, alltid. Hon har alltid ratat äggula, hur man än försökt trilska i henne den. Man har blandat den med köttfärs. Och ost. Och rullat lövbiff i gulan. Icke. Jag vill att hennes små ungar skall få smak på äggula. Det ville inte Esther, så hon försökte glufsa i sig hela smeten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar