söndag 9 augusti 2009

Mat och dryck...

I morse vaknade jag av att det skramlades i gallret. Jag slog upp mina korpgluggar och såg att en av de blå (jag var så sömndrucken att jag inte utrönte vem det var) lyckats klättra heeeeela vägen upp för gallret. Gulligt, tänkte jag, fram tills att jag såg att hon just i det ögonblicket lyckades kila fast huvudet och samtidigt tappade greppet med tassarna, vilket innebar att hon höll på att stypas.

FÖRMODLIGEN hade hon kunnat ta sig därifrån själv. FÖRMODLIGEN har detta hänt förut, men min morgon började alltså med att jag halvt panikslagen fick rädda en liten kisekattunge. Så nu står jag inför en tuff tid. De är stora nog att klättra ut, men alltför små för att knata runt i lägenheten alldeles själva. Dagen kommer därför att spenderas med att få till en funktionell lösning av avskärmande av vårt sovrum. Grundidén är enkel - att sätta en spärr i dörren. Det komliceras av att jag har en tvåårig son som på ett mer effektivt sätt kan bryta sig igenom barriärer.

Baby Cat:en är mycket populär. Och slut igen. Ett annat projekt jag har under dagen är således att göra lite fiskgryta. Katterna skall lära sig att äta det mesta. Ja, favoriten är BabyCat, men jag gör dem inte någon tjänst genom att bara ge dem det.

Och så är det det dagliga projektet - att städa. Det ligger strö överallt. Och utspillt vatten. Och utspilld mat, av olika sort. Jag som trodde att en tvååring var experten på att stöka ner snabbt och lätt. Han är slagen av tre små femveckingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar