onsdag 14 juli 2010

Sommarlättja

Igår vaknade jag tidigt. Det ÖSregnade och åskade. Jag tog Ellis i famnen och gick ut på balkongen för att betrakta dramat.

Jag stod där, med näsan inborrad i Ellispellis tjocka mage och päls och tittade på regnet och tittade på åskan och jag talade med Ellis som en normal moder talar till sitt ett och etthalvtåriga barn, ungefär. Ellis betraktade även han naturens mirakel.

Plötsligt hörde jag någon prata och jag vände på huvudet. På grannens balkong stod den nyinflyttade kvinnan med sin ett och etthalvtårige barn och talade med barnet som en moder talar till sitt ett och etthalvåriga barn. Hon tittade konstigt på mig.

Jag gick lätt rodnande in och stängde dörren.

Idag är det absolut lättja i lägenheten. Emma har legat och sovit hos mig inatt, Esther också. Döm om min förvåning när de låg brevid varandra UTAN att slå varandra i skallen eller bita varandra i öronen!

AstmaEllis har dock inte varit hos mig inatt. Han ligger just nu mage upp och sover. Och vad skall jag göra hela långa dagen, har de tänkt sig????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar