lördag 30 januari 2010

Färg och form.

Namnen är jag inte helt på det klara med, men...
1:Blå hane. Superfin huvudform, bred! Ett kort fint stop. Svansen är ganska kort och
knubbig... En stor, fin kille!

2: Min lilla blåpadda. Hon är SÅ fin!
Fint, brett ansikte. Kort stop. Det är ju lite tidigt, men hon verkar
ha en sådan fin teckning!

3: Brun. Eller brunpadda... Jag kan inte bestämma mig. Kroppen är jämnfärgad. Trampdynorna bruna. Under svansen... Tja... JAG tycker det ser kvinnligt ut. Och så är h+n så
liten. Fin huvudform kort stop. Och en lååång smal svans!

4: Brun kille. Tror att även han kommer bli en snygging. Även här är skalle och stop superfina. Killen verkar få en tjusig svans, dessutom. Han är näst minst i klassen, så det är ingen biffig kille!

5: Min Bendigo Bung-Eye. Klassens clown. En stor, välbyggd herre. Jag lutar mot
choklad, men reserverar mig för lila. Han har fint, brett huvud. Bendigo är familjens Pinoccio. Näsan är dock inte LÅNG, men lite längre än övriga. Stopet är fint.

Så ser de ut. Nu. Vid en vecka och en dags ålder är de väl inte... helt färdigutvecklade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar