lördag 14 november 2009

Lördagsgodis

På VKs utställning köpte jag lamm- och rissticks till Esther för att hon skulle gaska upp sig. Hon gaskade inte upp sig direkt men åt en och en halv pinne.

Nyss satt jag och hörde på ett prassel från hallen. Jag lät det prassla ett bra tag men sedan tänkte jag att det är bäst att se vad som pågår. Det var Esther som hittat förpackningen med sticks som hade krupit upp ur sitt gömsle i samband med att jag plockade med luskammar och klosaxar.

Alla tre blev som galna! De hoppade efter sticksen! Till och med lilla väluppfostrade Emma ställde sig som en mungo och sträckte ut sig till en manshöjd (nästan) i jakt på detta godis. Esther hoppade rent bokstavligt, och Ellis, ja Ellis han ville liksom inte inse att påsen var slut så han började gräva under mattan där förpackningen legat. Emma slickade min tumme ett bra tag efter att godbitarna var zu Ende.

Så nu måste jag hitta något ställe som säljer Gimpet Lamm und Reis Sticks. Gud bervars - det är ju 4 Portionen Extra-Kau-Spass! (Fast med tyskt dubbelesstecken... Var finns sådana på tangentborden när man behöver dem?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar