söndag 7 mars 2010

Barnanpassning

Idag har det, förutom årsmötet med Västsvenska Kattklubben, varit anpassningsdag på kattungerummet som mitt sovrum numer heter.

Borta är lådan med sågspån. (Sågspånen är dock bara delvis avlägsnade ty de har spridit sig som björkpollen en blåsig vårdag dammsugaransträngningar till trots...) Istället så har jag hällt upp icke klumpbildande sand i såväl kattungarnas låda (som även fortsättningsvis står inne i hagen, det är ju trots allt bara två av fem som lyckats klättra ur) och Esthers låda. Esther är nog lika sur som jag. Ever Clean är ju Ever Clean och det där röda, dammiga gruset gör ju liksom ingen glad. Det luktar apa till att börja med. Nej, förresten. Till att börja med så dammar det. Och därefter luktar det illa.

Så har jag kattungeanpassat mat och vattenskålar så att de som är utanför har samma möjligheter att få samma mat som de som är innanför. Och det är ju bra.

Vidare har jag idag satt in en Blocketannons. Vi får väl se var den leder. Måhända inte så långt alls. Den kanske visade sig vara onödig...

Nu skall jag gossa lite med mina telingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar