måndag 19 april 2010

Magi!

NU är han pigg som en lärka!

Nu är det bestämt så här:

Beatrix stannar till den 6 maj. Hon flyger därefter tillsammans med mina hemvändande svärföräldrar till sitt nya hem. Som ligger ganska nära svärisarnas hem.

Behemoth mår, efter kontakt med hans nya föräldrar, finfint. Han börjar komma överens med hunden. Jag är övertygad om att han inom en veckas tid kommer att anse sig vara en amstaff. Och han kommer att vinna den R.E.S.P.E.C.T som han förtjänar.

Berlioz skall få sin rabiesspruta. Tydligen så är det inget titertest för att ta in till Finland, "bara" 21 dagars karantän...

Och så Bendigo... Jag får ta och försöka hitta en tid att kila över med honom...

Hujedamej sånt jobb det blev...

Men Melkersson, den lille räkan! Han mår som en prins! En skuttande prins! En sprattlande prins! Som inte mottar den leversmakande antibiotikan så väl som det står i instruktionerna om att djuren vanligtvis gör.

2 kommentarer:

  1. Så skönt att höra att Melkersson mår bra igen, vi blev lite oroliga!

    Mvh// Marlene & co

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag kan ha överreagerat bara en liiiiiten smula! Men oavsett - nu är Melkersson en fullt pigg och glad krabat...

    Melkersson hade ju en tuff början, som du vet. Jag antar att det gör att man på något sätt oroar sig LITE mer för honom än för de andra....

    SvaraRadera