söndag 18 april 2010

Trolltider

Det blev ett besök på sjukhuset till. Melkersson fick ytterligare vätska i nacken och jag börjar kunna andas igen... Lilla, lilla gubben! Han har skrämt mig rejält idag, kan jag säga, men när vi kom hem från det här besöket så var han ganska geistig.

Jag har för första gången varit på Västra Djursjukhuset. Anledningen till att jag åkte dit i morse var främst att förmiddagen egentligen var vikt åt att vi skulle titta på sommarstuga. Nu fick maken åka tillsammans med sonen (vilket gjorde att det var omöjligt för honom att titta på sommarstuga) och så släppte han av mig på vägen dit.

Jag är såååå positiv till sjukhuset! Jättetrevlig personal, jag kände mig väl omhändertagen och jag kände att de faktiskt kollade på djuren, och inte bara på den räkning som man skulle betala senare. Naturligtvis så hoppas jag att jag skall slippa åka dit igen, någonsin, men OM behov av sjukvård uppstår så tror jag att jag väljer Västra framför Blå Stjärnan när det kommer sådana här grejjer. (Sedan kan man ju inte förneka att Blå Stjärnan är helt outstanding på en himla massa områden. OCH de är dessutom det enda nattöppna alternativet - men nu snackar jag akuta situationer som INTE är nattetid)

Räkningen då? Det är inte BILLIGT att ha djur, men jag blev positivt överraskad här... För uppvätskning av två kattungar och undersökning på jourtid så tog de 1937 spänn. För det andra besöket, med ytterligare vätska, undersökning och lite glukos att droppa under tungan så tog de
447 kronor.

Tja, och så har jag ju hämtat ut medicin också. För ytterligare 400 spänn. En billig söndag. En trevlig söndag. Å andra sidan... Det känns som att det är värt varenda öre. Och det är inte för pengarnas skull som jag verkligen, verkligen VERKLIGEN inte vill behöva gå till veterinären utan att ha planerat det i minst två månader innan.

1 kommentar:

  1. Visst är dom fantastiska på Västra djursjukhuset, fick stort förtroende för dom sist jag var där.
    Kul att ha dig tillbaka på internetz ;) Hoppas dom små blir bättre snart!

    SvaraRadera