söndag 18 april 2010

Trolleri!

Min älskade lille Melkersson är kanske inte pigg som en lärka, men nära på! Han har MYCKET ont i baken, den stackarn, men det är ju inte så konstigt...

Han dricker vatten, även om han efteråt skakar på huvudet som om något har fastnat i tänderna på honom. Han LUKTAR i vart fall på maten. Jag tror tamigtusan att han smakat lite också. Lite glukos har jag fått i honom och det hade samma effekt som den där sprutan Mia Wallace får efter att ha dansat med Vincent Vega. Nu skall vi bara se hur det går när jag skall försöka få i honom antibiotikan...

Beatrix, då. Har jag glömt henne? Betyder hennes välmående INGENTING?

Jorå. Definitivt. Men hon var ju inte ens DÅLIG när vi åkte in. Hon hade bara bajsat illa. Nu är hon, efter uppvätskning, som en påtänd duracellkanin. En gossig sådan. Ikväll har vi väl nästan fastställt att hon kommer att bli kvar hos mig fram till den 6 maj.

I morgon var det meningen att Bendigo skulle levereras. Det lär väl inte vara så lämpligt just nu... Fast han visar inga som helst tecken på att vara påverkad av NÅGOT. Jag vet inte, men jag inbillar mig att Bendigo är en sådan där okrossbar typ. Fast bara för att jag sade det så jinxade jag väl sönder något...

Berlioz är också kärnfrisk, for now. I retroperspektiv var kanske den där vulkanen det bästa som kunnat hända, nu kommer alla katter garanterat vara friska när de får sina nya hem! Fast surt känns det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar