söndag 4 oktober 2009

GAAAAH

Jag skulle lägga in ett kort nyss. Då upptäckte jag att USB-sladden var väck. Så det blir inget kort på... (dam-dam-dam-dam-DAM)

...Ellis, Emma OCH Esther tillsammans i soffan!

De låg tillsammans igår i soffan! Jupp. Det gjorde de. Ellis och Emma i en liten hög och så Esther fem centimeter från Emmas bak.

Bättre blev det!

Jag gick och lade mig (efter att ha sett High Fidelity - den amerikanska versionen. Jag undrar för mig själv - VAR det inte så i boken och den engelska filmen att snubben tillsist valde att dumpa Laura? Jag är lite osäker...) och efter fem minuter hoppade Emma upp. Hon ville inte vara huvudkudde åt mig som vanligt, jag tror att hon är tjurig för att jag gossar med Esther. Hon lade sig istället mellan mina ben. Efter ytterligare tio minuter gungade sängen till och Ellis gjorde sitt intåg. Även han lade sig mellan mina ben. Jag fick bredda på benen.

En olycklig stämma hördes eka mellan väggarna. Eshter. Jag viskropade till henne och hörde så småningom hennes små tassar mot golvet och hörde, men kände inte, ty hon är så nätt, att hon hoppade upp i sängen. Hon gick ett varv kring min näsa och valde därefter att gå och lägga sig. Mellan mina ben. Det vill säga tillsammans med Emma och Ellis. Som båda låg kvar. Där låg de, såvitt jag kan bedöma, hela natten. Jag vaknade i alla fall i morse i en ytterst obekväm X-position och hade tre katter mellan benen.

Idag fick de vara ensamma med varandra medans familjen Bra var och återinspekterade sommarstugan vi vill köpa. Denna gång tillsammans med min far som är mer byggkunnig än vad jag och maken är. Vi vill ha stugan. Men det är en parentes i en kattblogg, dock kan jag säga att det finns förutsättningar att låta katterna gå ute i en kattgård i alla fall... När vi kom hem igen så låg det inga blodiga tussar någonstans och det verkade vara en TÄMLIGEN avslappnad atmosfär i hemmet. Så jag har förhoppningar!

Så - tänker du - är mitt liv alltigenom lyckat? Har jag bara framgång i fickorna denna dag?

Nope. Igår när jag skulle börja sy på riktigt och hade klippt och mätt och nu skulle det ske så framkom att min seriösa sylåda (som används ett fåtal gånger per år) var väck. Jag tittade i min andra sylåda. Den innehöll tre rullar med svart tråd och en med marinblå. Jag hade således ingen tråd att sy med. FRÅGA mig inte var lådan håller hus - jag rev nästan ner hela lägenheten i jakt efter denna skatt i gårkväll.

Nu har jag emellertid införskaffat beige tråd och vitt kantband. Ja - vitt. Det fanns inget beige eller olivgrönt. Eller ens grått. Kantband är tydligen något som har gått ur modet. Av någon konstig anledning.

Har nya funderingar rörande burskynket. Jag använder inte dubbelbur ofta. Sist gång jag gjorde det var för... typ... oj, så många år sedan! Fem? Jag ser heller inte någon större förändring i min dubbelburanvändningsfrekvens. Så vad jag funderar på är följande: Att sy till två gavelstycken på 60x60 cm och därefter två långsidestycken på 75x60 cm. Då kan jag ju använda mitt nya skynke till både enkelbur och dubbelbur! MEN å andra sidan blir det massa smålappar och det kanske inte blir snyggt...

Eftersom jag inte kommer att kunna börja sy förrän sent ikväll (maken skall åka skateboard och då kan jag ju se i stjärnorna efter att få sy eftersom sonen lär vilja leka med ladugård eller bil eller så skall vi åter läsa Visst kan Lotta cykla som jag för övrigt har lärt mig utantill vid det här laget) så har jag ju något att fundera på tills i morgon kväll.

Nu skall jag försöka leta upp den där kamerakabeln. NÅGONSTANS måste den ju vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar