fredag 30 oktober 2009

Hela helgen framför mig!

Igår byggdes det burar och fixades det och donades det och vi blev faktiskt hyfsat klara redan då. Om det inte hade varit för det inhyrda basketlaget hade vi väl fortfarande stått och byggt, antar jag.

Eller vi och vi... Min rygg lade av efter att jag plastat typ... MAX en femtedel av burarna. Då tog jag en liten skakande paus innan jag kunde fortsätta utföra fysiskt betungande arbetsuppgifter såsom att... tja, vad gjorde jag... Repade pås-lås till de andra, klippte utställarstickers och lite andra samhall-uppgifter. Förnedrande, vid min ära!

Idag var jag tvungen att gå in och jobba trots att det inte var planerat. Men jag löste det galant genom att gå till jobbet i princip mitt i natten, utföra det mest akuta och därefter åka till Gothia Arena och jobba där. Jag åkte inte direkt utan tog vägen om Systemet eftersom jag hade det i arbetsuppgift. Fråga var - en eller två flaskor torr sherry? Jag tänkte att det är bäst att vara på den säkra sidan - domare kan ju vara törstiga efter en dags bedöming - jag tog två flaskor.

Väl i hallen så fick jag order om att omedelbart fara och köpa tre flaskor till...
(Här måste jag inflika att jag inte har en aning om hur man dricker sherry. Jag anser att det, näst efter Jägermeister, måste vara djävulens påfund och skulle AAAAAALDRIG besudla mina läppar med detta gift. Jag har bara förutsatt att man kanske sippar typ... två centiliter och därefter är man nöjd. Dricker man sherry på det viset? Eller som juice? Dricker man det kallt eller varmt? Upplys mig!!!)

Jag fick vidare instruktioner om att köpa blommor och korgar att sätta blommorna i, ett kvittoblock och sedan var det bra. Jag styrde kosan mot Frölunda Torg. Det var mayhem där. Så många människor i rörelse som paniskt försökte få till en gravkrans, en halloweenpumpa, en fredagsgrogg och färska räkor och lammstek på en och samma gång att slagsmål nästan utbröt på parkeringsplatsen (nope - jag var inte inblandad). Systemet kunde avhandlas där och även kvittoblocket. Dock inte blommorna. Och framför allt - inte korgarna.

Jag styrde kosan mot Sisjön. Ö o B, tänkte jag (och hade tipsats om), Ö o B lär ju ha korgar! Nope. Det hade de INTE. De hade däremot en jäkla massa kunder som knödde i hopp om att finna det ultimata halloweengodiset.

Amenvaffan, tänkte jag. Till sist så körde jag in på Coop Forum. Coop Forum har allt, tänkte jag. Jag skiter i de ekonomiska instruktionerna. Jag köper blommor och jag köper korgar och så får jag väl hosta upp de pengarna själv, tänkte jag. När jag skulle parkera så var det kö till parkeringen. Folk var arga och de tutade (inte på mig) och det stod en gubbe och råskrek på en medtrafikant av någon anledning. Hon var inte manlig. Men det hindrade inte smockan från att ligga i luften inte. All Helgona väcker det vackraste i människan, tänkte jag.

Det fanns inga korgar på Coop Forum. Jag köpte fyra cerisa cyklamen till ett hyfsat pris. Därefter fanns det heller inga blommor jag ville ha. Nu var jag sur. Jag körde till Plantagen. Plantagen har blommor, tänkte jag. Och korgar.

Jajamensan, visst fanns där blommor! Och korgar! Blommorna avklarades galant. Stora krysantemum i gul/rött. Och så lite silverek. Bara korgarna kvar!

För minst HUNDRA SPÄNN STYCK!

No way, José. Tänkte jag. Och köpte fyra papperspåsar istället.

På väg till hallen igen så ringde de från hallen. Påslåsen var slut. Det var bara att svänga tillbaks till Coop Forum. På parkeringsplatsen gick tutorna varma och en gubbe stod och skrek på en annan gubbe och den andra gubben slog knytnäven i den första gubbens motorhuv. Kärlek och respekt för människan, det är vad som utmärker All Helgona. Det och god mat, vila och kontemplation.

Väl i hallen så var det så vansinnigt nästanfärdigt. Jag lade ut lite kattmat, småfixade lite och åt en kycklingsallad. Jag gick på promenad på motorvägen och hängde upp vägvisarskyltar. Sedan tittade jag på klockan och det var dags att gå hem. Jag hann hänga upp burskynket dock. Det blev blått tak och golv och dessutom blå puff och det blev mörkt och tråkigt.

I morgon är det inställelsetid halv sju. HALV SJU! Bah - det var länge sedan jag sov ändå...

Jag har tjyvkikat i katalogen. Det blir måååååånga burmor i morgon. Och konkurrens blir det. Det var inte helt nöjt jag konstaterade att den torra luften inne hos oss har givit Esther mjäll... Passande. Men klorna är klippta.

Vad kan gå fel då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar