lördag 24 oktober 2009

Mandel på besök!

Så, sedan ett par dagar har vi celebert besök! Mandel, a.k.a. Apple Pie är i föräldrahemmet (eller i vart fall möderneshemmet) och hälsar på.

FINNS det något roligare än en ungkatt?

Esther och hon är i alla fall som ler och långhalm. Emma är inte förtjust. Esther blir oförtjust i Ellis när Emma inte är förtjust i Mandel, vilket innebär en tillbakagång till avspärrade delar av lägenheten, dessvärre.

Mandel har en fantastisk färg, redan. Och en sådan SVANS hon har! Ögonen börjar bli riktigt, riktigt fint gula och humöret!!!! Tittar man på henne så kurrar hon och busar gör hon. Jag gillar Mandel. Skarpt.

Vilket för mig till att jag måste försöka hitta en ny fader till en ny kull... Frågan är vad och var. Jag måste ta mig tid att verkligen titta runt nu.

Det är mindre än en vecka kvar till VKs utställning. Domarfördelningen var välkommen och jag har hört ryktas om att det kommer maaaassor med burmor. Det skall bli spännande! Eftersom jag inte har haft tid att lämna in symaskinen till lagning så får det bli en blå botten och ett blått tak på buren, men det får funka ändå.

Jag fasar lite för helgen som stundar. Av erfarenhet vet jag att det blir mycket jobb, redan under veckan.

Sedan är det bara några veckor kvar tills ÄK har sin utställning. Och de har ju teman på utställningarna. I år är det Western. Hur, oh hur, skall jag tema upp mig? Hade jag haft tid så skulle jag fixat ett saloons-skynke i riktigt vulgostuk, men jag tvivlar på att tid kommer att givas. Hade jag haft kropp och kroppstemperatur så hade jag klätt ut mig till en saloonsflicka (läs glädjeflicka) med cancankjol och snörkängor, men nä. Dessutom vet jag inte riktigt var man får tag på en cancankjol, nätstrumpor och snörkorsett med kort varsel. Att bli indian är ju lätt gjort. Men hur tematiskt blir det om en indianbrutta bär upp en saloonsföreståndarinna? (Jag skulle vilja skriva bordellmamma - men det skulle kanske väcka anstöt...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar