lördag 31 oktober 2009

Tidig hemgång!

Klockan tjugi i sju gick en domares tåg hem. Jag fick i uppdrag att köra henne till stationen, vilket innebar att jag var hemma vid ungefär tjugi i sju. Så tidigt har jag aldrig varit hemma från en VK-utställning! Snacka lyx!

Dagen har annars spenderats på springande fot. Såsom "utställningskassör" (ett konstruerat ord, vid min ära) har jag ordnat med diverse ekonomiska spörsmål av arten att se till att det finns växel och ordna kvittenser med mera. Av Guds försyn, eller måhända den ordinarie kassörens pliktkänsla, har dock de flesta lite tyngre penningfrågor avklarats helt utan min hjälp. I övrigt har jag varit avbytare, springare och informatör.

Det gick bra för Esther. Mycket bra, får jag säga, trots att hon bara kom hem med sitt cert. Men å andra sidan så fick hon certet i konkurrens, och det var inget självklart val, får jag säga. Jag blev MYCKET glad över det där certet. Min konkurrents ägarinna behövde minsann inte oroa sig vid BIVen, ty där stod hennes andra katt som självklar vinnare. Hon är en riktigt, riktigt RIKTIGT snygg burma! (Och EC...) Till och med vid uttagningen till BIVen var jag emellertid nöjd, ty det tycktes ändå vara ett övervägande involverat. (Liten oro känner jag dock över att hon inte verkar så pigg på att visa upp sig... Vill ju ha en glad katt på domarbordet, ingen ihopkrullad liten brun fläck med klotrunda ögon.)

Jag är lite, eller läs mycket, bortskämd vid BIVar. Jag har bara förlorat en, eller om det mööööööööjligen är två tidigare. Och mot vilken katt? Dagens vinnare. Så - är jag nöjd med dagen? Mycket.

Utställningen har flutit på jättefint, i alla fall från mitt perspektiv. Maten var god, allt löpte i princip felfritt (småskavanker och småmissar som går att reparera innan man hinner säga HEJ är inga direkta fel. Surkärringar finns alltid och är lättare och svårare att parera/ignorera och idag har de varit av det lättare slaget). Jag har träffat massa människor som jag träffar allt för sällan och jag har haft samtal som jag har tyckt har varit mycket givande. (Det var kul att köra domaren till tåget och babbelibabbla lite... Bland annat.)

OCH två stora grejjer i mitt lilla liv har inträffat idag.

1. Jag har fått klartecken till en parning. Efter ÄK kommer jag därför att låta bli att ge Esther p-piller och så får jag hoppas att hon löper fort som sjuttsingen. Jag vill samtidigt inte ropa hej förrän bäcken är överhoppad.

2. Jag fick beröm för mina små föredrag. Och det lät som att det var på G att jag skall få föreläsa igen, vilket jag ju tycker är superkul!

Nu skall jag äta mina spareribs och coleslaw. Eller som det hette när jag växte upp - revben och vitkålssallad. I morgon är en annan dag. Uppe innan tuppen, det hoppas jag vara, ty klockan 6.30 skall jag åter stå på Gothia arena och se pigg och glad ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar