tisdag 6 oktober 2009

Smällt igen!

Det kan ju ha hänt tusen gånger under dagen - men ikväll sade det TJONG igen.

Jag kan se det positiva i det hela.

Situationen var helt ok när jag kom hem. Alla var nöjda och glada. Ellis var i och för sig svart i ögonen, men han var gullig mot både Emma och Esther. Emma och Esther busade ganska rejält och jagade varandra fram och tillbaks i lägenheten.

Esther var med mig i vardagsrummet när vi båda hörde ett vrål från sovrummet. Emma hade tydligen fått en smäll av Ellis och röt ifrån. Istället för att vara en smart kicka så gick Esther dit. Och vips så utbröt kattslagsmål. Mellan Emma och Esther.

Så nu sitter Esther i kattburen igen. Emma morrar lika mycket som Esther om de råkar se varandra. Ellis är cool.

Så:
Positivt: Ellis behöver inte nödvändigtvis vara problemet. (Men han är DEFINITIVT inte lösningen!)

Negativt: Esther kan vara problemet. Men om man skall se något positivt med det negativa så KAN det ju bara vara en övergående rangordningsfight som utspelas. Emma är ju inte den mest bästa förloraren och hon i sin tur har ju liksom alltid förlorat rang till Ellis för att han är för korkad för att förstå att Emma anser sig vara the top bitch. Det negativa i det positiva i det negativa är att mina katter kanske aldrig ger sig NÅGON av dem vad gäller bestämmandet av vem som är bäst.

Nu får de fan i min lilla låda GE sig.

Jag skall färdigställa skynket nu, i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar