lördag 4 juli 2009

Dagen i bilder

Dagen började med att Esther åkte in på BB. Hon bäddade och värkarna startade.
Här kan noteras att filten som förut låg över tidningarna nu ligger under tidningarna.

Dagen fortsatte med att Esther beslöt sig för att en hemförlossnig var valet för henne. Alltså, precis det som jag förutsett. I min säng. Hon ville också att jag skulle ligga tätt, tätt intill och pusha henne vid värkarna. Och filten som jag försökte lägga ut - nä. En naturlig hemförlossning skall det vara.




På två minuter kom de här två. Det var lite meckigt för alla fyra, det vill säga, mig, Esther och ungarna för det var navelsträngar och efterbörd och spenletning på en gång. Jag fick navla av nummer två. (Den kletigaste på bilden)


Och medans jag satt och gjorde mitt första blogginlägg så poppade trean ut. Bara sådär.

Ytterligare en liten stund senare var harmonin total. Tre små ungar låg och smaskade på sin mor. Jo. Det är faktiskt tre på bilden.

Och så kom då lilla fyran. Lilla, lilla fyran. Det tog lite längre tid än för de andra och Esther var trött... Lilla fyran föddes med tungan utanför mun, det såg vansinnigt gulligt ut. Jag fick navla av honom/henne. Och gnugga honom eller henne torr.


Och här ligger hela familjen. Ettan är den bruna i mitten Tvåan ligger vid Esthers framtass. Trean mellan de båda. Lilla fyran, det är han som ligger vid Esthers bakben och inte vill äta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar