lördag 4 juli 2009

Lilla fyran äter!

... och som han äter! Han smaskar ljudligt och han puttar på de andra och han mjölktrampar frenetiskt. En slow-starter eller ett sista ryck? Jag hoppas naturligtvis på det första!
Fyra i rad. Så vitt jag kan bedöma det är det en choklad, två blå och en brun unge. Kön vågar jag mig inte på ännu. Lilla fyran ligger först, därefter tvåan, trean och till sist ettan.

Min son, som under övervakning fick komma in i sovrummet stod förhäxad och tittade på Esther och det som låg brevid. Han hade kommit in för att ge Ellis lite mat, men nu låg ju ESTHER där med... vaddå? brevid.

"Råttor" konstaterade sonen.

"Nej" sade jag och hans far, "det är Esthers små BEBISAR"

"Små, SMÅ bebisar" konstaterade sonen. Och lämnade en näve torrfoder brevid så att de skulle ha något att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar