lördag 15 maj 2010

Dagens andra inlägg

Idag var det dags för även Melkersson att ta ett språng ut i vuxenlivet, flytta hemifrån och testa sina vingar.

Sista lattjolajbanet med brorsan... Nye ägaren sitter i soffan.


Sista latjolajbanet, som sagt var... Märk Berlioz ledsna ansiktsuttryck.

Nye lillkilleägaren (förmodat blivande huvudansvarig???) lockade med Gröna Råttan. Gröna Råttan har roat hela kullen ypperligt. De vet ju inte att Gröna Råttan ej är som fågel Fenix som reser sig ur söndertuggadtygtusshögen varje morgon, utan att det är jag som köpte en ny Gröna Råttan (fram tills att Coop slutade sälja dem, vill säga).... Nåväl. Oscar lekte med Gröna Råttan. Melkersson fick med sig Gröna Råttan hem. Något skall han väl ha som minne av mig...


Se - en sådan oerhört stilig kille jag skildes från idag!!!



"Är det med DIG jag skall resa"
Jupp. Hela vägen till Halmstad. Halmstad är bra. Och så är det ju på gångavstånd till stranden, Melkersson. Lucky bastard!


Fjäsk. Från Melkerssons sida.
Hujedamej. På riktigt. Melkersson lämnar ett stort hål efter sig. Jag hörde att JR funderade på att ge honom tilltalsnamnet Cool Cat, men att det stötte på patrull från päronen. Jag är kluven. Visserligen anser jag att B. Melkersson är bland de bästa stamnamnsnamn jag hört, men Cool Cat är ganska passande. Eller är Melkersson verkligen COOL? Eller är han bara rolig, sällskaplig, gullig och vänlig?
Jag är i alla fall övertygad om att B. Melkersson kommer att få ett riktigt bra hem, och det känns lika bra den här gången som med de andra jag skjutsat ut i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar