onsdag 5 maj 2010

Veterinärsupdate

Idag fick veterinären tag på mig.

Och det blev meckligt igen.

Kommer du ihåg att jag sade att när jag kom hem med Ellis efter undersökningen så låg det en påminnelse om vaccination på golvet?

Nåväl. Veterinären ringde och frågade hur det hade gått. Jag sade att det har gått bra, för det har det ju. Ellis är ju mycket piggare och gladare och kör sina tjurrusningar som i fornstora dagar, så jag tror faktiskt att han haft ont innan han började halta. Veterinären frågade när jag slutade med medicinen. Jag har inte slutat medicineringen... Jag missade att det gått en vecka i måndags...

Då sade veterinären att hon skulle skicka över ett recept till apoteket. Jag skulle avvakta att ge kortisonet ett par dagar så att Metacam:en gått ur kroppen. För de båda medicinerna funkade inte ihop. Jorå, sade jag. Och kände mig lite dum för att jag missat hur lång en vecka är. Sedan skulle jag komma in på en uppföljning om en och en halv månad ungefär. Vi fick aldrig veta om jag skulle klara av att mäta den tidsperioden.

Men, frågade jag, hur gör jag med vaccinationen? Han skulle ju ha vaccinerats, men kan det kanske vänta tills det där uppföljningssamtalet?

Jag riktigt HÖRDE dumsucken.

Nej. Kortison går inte så vidare värst ihop med vaccin. Så vaccin först. Och sedan vänta i några veckor innan jag börjar med kortisonet.

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.

Och mitt GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH vänder sig icke mot veterinären, men mot mig själv. Hur många gånger skall jag gå till veterinären i år, egentligen???

Så. Nu ser planen ut som följer:
På måndag så har veterinären kvällsöppet. Då går jag dit med Ellis för vaccination. FÖRHOPPNINGSVIS så passar det med besiktning av Melkersson samtidigt. Annars måste jag ta honom lite senare samma vecka.

Sedan, måndagen därpå blir väl ganska lämpligt, så är det dags att besiktiga Berlioz igen. Sedan blir det, peppar peppar ta i trä ett glapp i ungefär en månad innan Ellis skall in igen.

Kvällen går annars åt att försöka ta små bedårande bilder på Beatrix tillsammans med sina bröder. As if. När de är på samma ställe så rör de sig som atomer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar