måndag 3 maj 2010

Glitter och glamour

Idag har jag införskaffat glitterbollar åt Berlioz. Killens gamla har ju tagit slut.

Jag köpte två silverbollar, en rosa och en blå. Väl hemma kastade jag ut den nya, fina blå glitterbollen och Berlioz....

... tittade på mig som om jag vore HELT dum i huvudet.

Jag kastade en silverglitterboll. Berlioz flög efter den och tyckte att det var det bästa som hänt sedan Pecan Pie.

Nu har jag jobbat och lobbat och Berlioz har insett att en blå glitterboll också är en glitterboll. Att den är relativt ok.

(Här skulle jag vilja lägga in ett foto på en glitterboll, men det går INTE, se, för kameran ligger inne i min sons sovrum och han skall försöka sova...)

Vad har i övrigt hänt idag?

Jag har besiktigat Beatrix. När hon stod där hos veterinären med svansen rakt upp och tittade på mig med sina burmaformade ögon så såg jag hur STOR hon blivit och jag såg hur FIN hon är! Lilla gumman! På torsdag flyger hon upp till Eva i Umeå, och jag kommer att sakna henne...

"Hur kan du skiljas från den HÄR ljuvliga lilla saken" undrade veterinären. Jag muttrade lite och undrade själv. Men jag är övertygad om att hon kommer att få det bra!

(Pluttnuttan gillar mig! När jag skulle ta mig en sväng för att terrorisera Tures/Bendigos och Mandels/Apple Pies ägare så SPRANG hon efter mig till dörren med lilla svansen rakt upp... Bendigo/Ture, däremot! BAH, säger jag! Jag har varit ute ur hans liv i summa 48 timmar max, och han struntade högeligen i mig! Efter mycket lock och pock så fick jag honom på rygg så att jag kunde klappa lite mage... )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar