torsdag 18 februari 2010

Alla är ute och jag har en ragdoll

Igår så tog samtliga steget ut ur lådan och idag så gör de liksom ingenting annat än att knata runt i sin bur. Om man bortser från att de då och då kryper tillbaks och sover en sväng...

Jag vet inte riktigt vilket som är mest prestigelöst - att vara den siste att gå ut (då utmärker man ju sig i alla fall) eller att vara näst sist (vilket ju innebär att man inte intar jumboplats men inte heller märks på något sätt). Jumboplatsen stod mellan Berlioz och Behemoth.

Det var Berlioz som knep sistaplatsen. Jag tror inte att han är ledsen för det. För han är kullens oomtvisteliga tungviktskung. När lille Melkersson just har gått över 350 gram (HURRA FÖR DET) så ligger Berlioz på FYRAHUNDRAFEMTIO. Det är rätt saftigt, får jag säga...

Raggisen då?

Bendigo har ärvt sin berömde morfars päls! Han är så ullig och gullig! I pälshänseende så ligger Berlioz OCH brodern Behemoth definitivt i täten. Bådas päls är redan kort, djupfärgad och... imponerande. Men jag tror inte Bendigo är ledsen för det. Han har ju sin personlighet att falla tillbaks på! (och babypälsen kanske ger med sig. Om inte - det har ju gått riktigt, riktigt bra för morfar ändå...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar