söndag 21 februari 2010

Simultankapacitet...

Det är ju snökaos i stada. Vad göra en sådan dag?

Jag tänkte att jag kunde ta upp mina små luddtussar två och två, för att på så sätt kunna få någon bild där de är ulliga och gulliga tillsammans. Jag passade på när maken och sonen var ute i snödrivorna...


Så, först slänger man upp två i sängen...


Och då kommer morsan och lägger sig i. Men det är lugnt! Det skall nog gå bra ändå, fast båda springer snabbare än... korv (?) emot mig.


Det är bara att slänga tillbaks dem och göra ett snabbt försök.


Samtidigt som morsan haffar Berlioz...


...så springer Bedingo mot mig och lägger sig i mitt knä.


Som tack för att mamsen tvättat Berlioz där bak sätter han sig och tvättar fötterna på sin mor.


Sedan haffar mamma Bedingo istället.
Då helt plötsligt kan jag i alla fall fota Berlioz.
Så fick jag någon enstaka bild på lille Bendigo också...
Bendigo är i sanning en rar katt.
Hans syster är en mycket rar katt. När jag hade stoppat tillbaks Berlioz och Bendigo insåg jag att det var bäst att ta upp dem en och en denna gången också... Risken är att någon försvinner i sovrummet.
En mycket mycket rar katt. Rörlig hon också. Men rar.
Så rar att jag har svårt att fokusera mig! (Häpp... Jag har nog bott i Göteborg lite för länge...)
Efter Tvåan (herrejösses - vad skall hon heta??? Jag måste ju rega dem nu så jag måste komma på något....) så plockade jag upp lille Melkersson. Se en sådan stil han har! En riktig blodhund!!!
Melkersson sniffar vidare...
Sist upp var Behemoth. Behemoth har blivit så otroligt gullig de senaste dagarna... Han är en av dem som springer fortast emot en och piper mest för att bli upptagen. Han är så rar, så rar! Och vilken PÄLS denne kille har! Den är superkort och har redan en jättefin brun färg... Hoppas bara inte det innebär att han kommer bli för mörk...
En smygande liten panter....
Smyger lite till...
När jag skulle lägga ner Behemoth så såg jag Berlioz akrobatisera. Om du tittar riktigt, riktigt noga så har han alla fyra tassarna ovanför marken! Berlioz har också blivit en supersocial kille de senaste dagarna. Han, Melkersson och Behemoth är spinnarna i kullen. Det krävs inte mycket för att motorn skall dra igång!
Så, det är så jag har spenderat min dag. Jag gick en promenad också, men jag hade glömt att ta på mig långkallingar. Mina ben domnade. Ärligt talat så gjorde de det - på en promenad ner till Bältesspännarparken!!! Bussar körde fast och folk stod och spann med sina dubbfria vinterdäck. Jag fasar lite för morgondagens (eller morgonmorgonens) bilfärd till jobbet. Först måste jag väl gräva fram bilen, därefter sladda runt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar