söndag 14 februari 2010

Små blir stora... I alla fall större.


Det har varit drama i hemmet de senaste veckorna, men jag tror att det värsta är över. Lille Trean, den där som jag var osäker på om det var en tjej eller kille, han i alla fall, bestämde sig för att inte gå upp i vikt alls. Tvärt om tyckte han att det var en god idé att gå ner i vikt. Det tyckte ju inte jag.


Hans syskon växte å andra sidan så det knakade, så ju större de blev desto mindre blev chansen att lille Trean fick tillgång till spenarna. Det var rätt dramatiskt där ett tag, fram tills att han fick en personlig sköterska som dag som natt matade honom med flaska. (Tack Anna, jag är dig evigt tacksam!) I måndags kom han åter hem till mig och mamma och syskonen, och han är fortfarande liiiiiiten, han har inte kommit upp i 300 g ännu, att jämföra med 365 för hans brune bror... Men GEIST, det har han! Och charm. Och nu har han en förmåga att slå sig fram till spenen och hålla sig kvar om någon annan vill sno det som han anser rättmätligen är hans.


Jag stödmatar fortfarande, och tänker fortsätta med det fram tills att han börjar äta annan mat.


Nåväl, av sin privata sköterska fick han sitt namn i alla fall. Melkersson, skall han heta, och det är ett riktigt bra namn. Förutom att det ju inte börjar på B. Så därför lägger jag till ett B i början. B står för Björn. Jag vet emellertid inte riktigt ännu om det är namnet han skall registreras i. Det är ju i och för sig ett ganska kul namn. Den fiktive bibliotekarien S*Zeitgeist Björn Melkersson....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar