lördag 20 februari 2010

Kvicksilver...

Jag tänkte att jag skulle ta några bilder på mina små gryn idag. Söta små "jag spöar mitt syskon"bilder. Jag tänkte att om jag öppnar luckan så kan jag ta dem och det kan nog till och med bli ett bra resultat. Det första abret - strö ÖVERALLT. Märk väl - inte bara i hagen. I hela sovrummet. Nåja. Det är väl bra att de inte har toafobi. Men det vore bättre om de fattade vad den var till för.

Nåja. Jag öppnade luckan. Pip pip pip sade de små kisekattungarna och upphörde med sina o så söta syskonaktiviteter och kom rusande mot luckan.

Och inte bara till luckan. Nejdå. Det skulle passeras ut också. Förste man ut var Berlioz. Jag lyfte tillbaks honom och tog fram kameran. Jag lyfte tillbaks Melkersson tre sekunder efter att denna bilden togs...

Säg mig - vad hjälpte det?
Så jag lyfte tillbaks Melkersson och Bendio tre sekunder efter att jag tagit denna bild.
Sedan lyfte jag tillbaks lilla tvåan och Berlioz igen.
Under tiden jag roade mig med det så bestämde sig Bendigo att åter lämna boet. Jag tänkte... Vad skall han göra där?
Han pinnade iväg som en kenyan under OS. Jag plockade in Tvåan, Berlioz och Melkersson under tiden.
Väl vid dörren så insåg Bendigo att livet är inte så mycket roligare utanför hagen. Då blev det lite synd om Bendigo. Jag lyfte tillbaks honom till hagen.
Sedan blev det sådana här bilder...

...och sådana här. Mästerfotograf. Det är jag det.
Hur som helst. Jag byggde ut hagen till maximal storlek, så nu har de lite mer spelrum. Inte för att jag tror att det hjälper. Det är i alla fall otroligt gulligt när man öppnar dörren, säger "Heeeeeeeeeeeej, små kissekatterna" och samtliga börjar pipa hysteriskt och rusar emot en...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar